Yeni yasaya göre, öğrencilerin okul saatleri boyunca akıllı telefonlar ve Apple saatleri gibi giyilebilir cihazları kullanmaları yasaklanacak.
Tüm cep telefonları, ders bitene kadar kapatılıp saklanacak; ayrıca giyilebilir cihazların internet bağlantıları, kayıt işlevleri ve bildirimleri kapatılacak.
Victoria, okul alanlarında giyilebilir teknolojiyi yasaklayan ilk eyalet veya bölge olacak.
Sağlık sebepleriyle cihazlara ihtiyaç duyan öğrenciler için istisnalar uygulanacak.
Acil durumlarda, ebeveynler veya veliler çocuklarına okul aracılığıyla ulaşabilecek.
2020’deki ilk yasağın ardından yapılan bağımsız bir inceleme, öğrencilerin derse daha fazla odaklandığını ve teneffüslerde daha sosyal davrandığını ortaya koydu.
Devlet okulları, telefonlarla ilgili daha az olay bildirdi.
Victoria Eğitim Bakanı Ben Carroll, “Kanıtlar işe yaradığını gösterdi ve şimdi daha ileri gidiyoruz. Her Victoria öğrencisi, her Victoria okulunda telefonunu kapatıp öğrenmeye odaklanabilir,” dedi.
Devlet çapında uygulanacak bu yasak, ekran süresini azaltarak öğrencilerin daha fazla “öğrenme zamanı” geçirmesini sağlayacak, dedi Başbakan Jacinta Allan.
Bağımsız ve Katolik okul yöneticileri, yürürlüğe girecek yasayı desteklediklerini açıkladı.
Bağımsız Okullar Victoria’nın İcra Direktörü Rachel Holthouse, “Bugünkü açıklamayı memnuniyetle karşılıyoruz ve elektronik cihazlara erişim ile olumlu öğrenme ortamları ve öğrenci refahını destekleme arasındaki dengeyi sağlamaya yönelik hükümetin çabalarını takdir ediyoruz,” dedi.
Victoria’nın 2020’de uygulamaya koyduğu bu yasak, diğer Avustralya eyaletleri ve bölgeleri tarafından benzer yasalarla takip edildi.
HİÇBİR HABERİ KAÇIRMAYIN: Gelişmeleri ve özel haberleri ilk olarak takip ederek haberdar olun.




